DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Navneændring

Hej...

jeg ønsker at ændre både mit mellemnavn og efternavn. Jeg blev gjort opmærksom på at man nu skal betale 3000 kr. for det.
men da jeg både skal ændre mellemnavn og efternavn, skal jeg da betale 3000 kr. for hver af de navne jeg ændrer eller 3000 for begge.

med venlig hilsen Stine.

Hey Stine,
Tak for din henvendelse, spændende med nye navne!!
Nu skal du høre - for det første er det sådan, at en navneændring, der laves på én gang, betales med ét beløb. Så selv om du ændrer flere navne på én gang, så er det samme pris.
For det andet er det altså ikke 3000, men "bare" 450 kr (eller er det 430, hmmm?!?), så nu har du pludselig 2500 til overs til en lille tur sydpå!!
Du skal gå ind på nettet under "personregistrering.dk" og printe navneændringsblanketter ud og udfylde og underskrive og aflevere/sende til det lokale kirkekontor.
Du kan også sende det hele digtitalt med en digital signatur - i begge situationer gælder dog, at indbetalingen SKAL foreligge inden navneændringern foretages.
Pengene kan indbetales på posthuset - så skal postkvitteringen vedlægges - eller de kan indbetales på nettet (se vejledning på personregistrering.dk), og så vil den digitale indbetaling kunne registreres på kirke/kordegne-kontoret.
Så held og lykke og Guds velsignelse,
Signe, netpræst