DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Nadver

Hvor gammel skal man være for at gå til alters og modtage nadveren?

Annette

Der findes ikke noget krav om en bestemt alder, for at man må gå til alters i folkekirken. Jeg synes, at det er dejligt, når forældrene tager deres små børn med til alters. Hvis børnene er meget små, nøjes jeg ofte med at give dem brødet (Jesu Kristi Legeme). Men når jeg så går rundt med vinen (Jesu Kristi Blod), - lægger jeg min hånd på hovedet af de små, og be´r Gud om velsigne dem, - som om de også havde fået vinen.

Prøv også at læse min artikel her på Netkirken: Lidt om Skærtorsdag - og at gå til alters.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen