DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

Min dåbsatest

Hej...
Jeg skal lige høre om det er muligt at få en "ny" dåbsatest da min er bortkommet og jeg står og skal have lavet pas?! Hvis jeg kan, hvor lang tid går der så før jeg har den?

Med Venlig Hilsen

Kristina Kirkegaard

Hej Kristina

Jeg søgte på dåbsattest under spørgsmål og svar i netkirken og fandt dette svar.

Alex Wallin

Kære spørger.
Det afhænger af, hvornår du er født.
Hvis du er født i Danmark efter den 1. januar 1960, så skulle du kunne gå ind på dit lokale kirkekontor (præstekontor, hvis der ikke er kordegn)i åbningstiden og få udskrevet en ny dåbsattest med det samme. Du skal blot huske at medbringe legitimation - helst med billede på.

Hvis du er født før den 1. januar 1960, så kan det tage en lille uges tid. Ring og spørg på det lokale kirkekontor.

Ivan L. Jakobsen

Alex Wallin