DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

gudmoder

Kan man være gudmoder til en protestantisk barnedåb når man er døbt katolsk?

Jeg mener, at man anerkender hinandens dåb.

Vi havde det omvendte, da vores søn (som nu er far til det kommende dåbsbarn) blev døbt katolsk og jeg gerne ville have min bror, som er protestant, til at være gudfader, og det kunne han godt. Bare der var en katolik mellem fadderne.

Jeg håber på hurtigt svar da barnedåben skal foregå indenfor et par måneder.

Hej og tak for spørgsmål om dåb...
Du har ret i, at vi - katolikker/protestanter - gensidigt anerkender hinandens dåb, og jeg fandt lige retsreglerne frem, hvor der står om dåb i Folkekirken:
"Der skal være mindst 3 og højst 5 faddere, som skal være døbt med en kristen dåb."
Så en katolsk ven/familie er velkommen til at bære et barn til dåben i en protestantisk Folkekirke.
Venligst,
Signe, præst