DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

netpræsten

hvor lang tid tager det at få en dåbsattest,uger-måneder?

patricia

Hej Patricia,
Altså - hvis du ER døbt og "bare" skal have udskrevet en attest - så tager det ca. 2 minutter!
Det kræver selvfølgelig, at dit kirkekontor lige har tid, og at der ikke er for meget andet - men for en time siden ringede en dame til mig og skulle have pas - og dermed have sin dåbsattest, som hun har forlist - og jeg udskrev attesten, mens jeg talte med hende.
Så ring og aftal noget med dit lokale kirkekontor og husk, at du kun får udleveret attesten mod forevisning af legitimation, så man kan se, at du er dig!
Venligst,
Signe Voldby, netpræst