DAGENS ORD: ”Men i alt dette mere end sejrer vi ved ham, som har elsket os.” Romerne 8:37

Giftes i en højtid

Hej

Da vi blev forlovet juleaften, kunne vi godt tænke os at blive gift juleaften? Kan det lade sig gøre? hvis ja- skal man så bare finde en præst? Vi skal ikke have stort kirkebryllup, bare en lille forsamling i en baghave, hvor der er en præst og den nærmeste familie. Så spørgsmålet er, kan man blive gift juleaften?

Mvh Anja

Anja Hartung

Kære spørgere.
Der bliver jeg nok nødt til at skuffe Jer.

For det første kan det være svært at finde en præst, der har tid Juleaften. Men I skal spørge i den kirke, som I hører til.

For det andet, - så skal I ikke regne med at kunne blive gift i Jeres baghave. Dels kan det jo nok være lidt koldt Juleaften, - og dels foregår et bryllup med en præst i en kirke. Der er det også varmere.

Så svaret er altså - at I måske får svært ved at finde en præst - og at det ikke bliver i baghaven, men i en kirke.

Men god fornøjelse, - og til lykke med at I gerne vil giftes.

Ivan L. Jakobsen

NB. Min kone og jeg blev også forlovet en juleaften, men vi valgte at blive gift Sankt Hans Aften-dag.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen, Tidligere sognepræst