DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Ny Dåbsattest

Min Svigerinde prøver fortvivlet at få en ny dåbsattest.
I den kirke hvor hun er døbt i Jesus Kirken Valby
Siger de at hun skal have den i Vanløse sogn hvor hun bor nu.
På kirke kontoret i Vanløse siger de at registeret kun går tilbage til 1965.
Og derfor skal hun have den i Jesus Kirken som siger at hun skal have den i Vanløse :-)
Måske kan man slet ikke få en ny dåbsattest når man er døbt i 1948.
med venlig hilsen
Bjarne

Bjarne Christensen

Hej Bjarne,
OK - det er lidt vildt, det du fortæller!!
Og jeg lo lidt af dit ironiske spørgsmål til sidst - og jeg kan naturligvis love dig, at: jo!! man kan godt få en dåbsattest, selv om man er født i 1948!!
For mig at se er der ingen tvivl om processen.
Din svigerinde skal henvende sig på sit lokale kirkekontor, som åbenbart er Vanløse - igen, igen!
De skal foranledige, at der bliver foretaget en verificering af din svigerindes oplysninger ved at ringe til hendes fødselsregistreringssogn og bede dem om at gøre det (verificere). Herefter kan kirkekontoret i Vanløse udskrive din svigerindes attest.
Det lyder som om, der er gået lidt sommerflimmer i kirkekontorerne i Kbh, sagen burde nemt og enkelt kunne ordnes!
God sommer og hils din svigerinde,
Signe Voldby, præst