DAGENS ORD: ”Og er det ved nåde, er det ikke længere af gerninger; ellers ville nåden jo ikke længere være nåde” Romerne 11:6

gudmor / gudfar

hej, vi er et par der venter vores første barn og vi kunne godt tænke os at vide om det er muligt at have gudmor og gudfar istedet for fadder til barnet? Og hvor mange?

Tak for mail,
Her er et kort svar! Da "gudmor" er betegnelsen for den,der bærer barnet til dåb, kan der - i sagens natur - kun være èn gudmor eller gudfar! De andre vidner til dåben kaldes - sammen med gudmoderen - for "faddere".
Venligst,
Signe, netpræst

Dette er hvad jeg fandt af svar ved at søge i netkirken efter lignende besvarelser.

Det kan gøres under besvarelser under spørgsmål og svar og søgefeltet er sat øverst.
Der er i øvrigt flere gode og relevante besvarelser, som kan være af interesse for jer.

Alex Wallin

Alex Wallin