DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

da jeg har fundet navnet på min gud familie, vil jeg selv gerne i kontakt med dem

men samtidig vil jeg også gerne vide hvordan jeg skal kontakte dem første gang, pr brev eller telefon samtale ?
jeg er 36 år gammel, og vil gerne møde dem. efter så mange år.

Kære Leif,
Hvor er det spændende, at du har fundet din gudfamilie!
Jeg går ud fra, at det er dem, der stod faddere til dig, da du blev døbt, ikke?
Så når du skal kontakte dem kan du jo gøre det på flere måder!
Du kan fx ringe eller skrive.
Måske er det nemmest at skrive et kort brev, hvor du fortæller, at du ved, at de engang var i kirke den og den dag (din dåbsdag!), hvor de var faddere til en lille dreng. Og så kan du fortælle, at dette dåbsbarn er brevskriveren! - Du kan skrive, at engang må disse mennesker have været tæt på dine forældre, siden de blev spurgt om at være faddere - og derfor vil du gerne møde dem og sige tak , fordi de har været dine faddere!
Og så kan du måske i brevet invitere dem på café fx en fredag eftermiddag i en by i nærheden af hvor du og de bor!
Så altså: et brev som en "stemme fra fortiden" - med en tak og en invitation - husk at anføre et tlf nr, så de kan kontakte dig!
Held og lykke og Guds velsignelse,
Signe Voldby, netpræst