DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

Fødsels- og dåbsattest i forbind. med navneændring.

Hej.

Jeg har for nylig foretaget en ændring af mit navn og ifølge brevet fra Statsforvaltningen er oplysningen vidergivet til bla. personregisterføreren. Nu venter jeg så på min nye fødsels- og dåbsattest. Kan I mon give mig et prej om, hvor lang tid der går? Mit navneskift er ikke sket i forbidelse med en vielse eller lign. Det var et ønske fra min side om at ændre efternavn.
Venlig hilsen

Dorthe Cathtrine Juhl-Torp.

Kære Dorthe,
Til lykke med dit nye navn... Jeg kan godt forstå, at du gerne vil have en ny attest, og måske burde kirkekontoret have sendt den forlængst!! I hvert fald vil dit nye navn være officielt indskrevet i alle offentlige registre...
Hvis jeg var dig, så ville jeg gå ned på det nærmeste kirkekontor med lidt dokumentation for, at du er dig - og bede om at få udskrevet en dåbsattest eller en navneændringsattest eller begge dele på dit nye navn!!
Du kan også ringe og bede kirkekontoret udskrive attesterne og så aftale et tidspunkt, hvor du bare kommer ned og henter dem - igen mod forevisning af legitimation - så vil det hurtigt komme på plads!
Glædelig og velsignet jul
fra Signe Voldby, præst