DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

dåbsattest på oldemor

Hej Netkirken.

I forbindelse med ønske om navneskift skal jeg såvidt jeg har forstået fremvise føddsels-og dåbsattest på det familiemedlem, hvis navn jeg ønsker at indføje.

Det er min oldemors pigenavn, og min mormor har ikke hendes dåbsattest mere.

Er der en måde jeg kan få en kopi af dette dokument?
Jeg kender ikke de nøjagtige datoer men årstallene for hendes fødsel og død, og hvor hun er begravet.
Vil det være nok?

mvh og jeg håber I kan hjælpe mig...

Hej Bitten,
Din oldemor står helt sikkert i en kirkebog et sted.
Så du må lave research... Find din mormors dåbsattest, ring til kirken hvor hun er blevet døbt og få at vide, hvad der står under din oldemor - fx fødselsregistreringssted. Så kan du ringe videre dertil - og selvfølgelig hele tiden legitimere dig - og dér vil du kunne få oplysningerne og en kopi af kirkebogssiden.
Men... om du "bare" kan få hendes navn - det må du lige snakke med kirkekontoret om!!
Held og lykke!!
Signe Voldby, præst