DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Gudmor/gudfar

Hej

Kan man både have en gudmor og en gudfar? F.eks kan den ene bære ind og den anden ud?
Og kan de begge stå i papirene som gudmor og gudfar eller står den ene som fadder?

Kære Gudmor/Gudfar.
I kan da sagtens hjælpe hinanden, - men den, man bruger udtrykket "Gudmor" eller "Gudfar" om, - det er den, der på barnets vegne svarer ja, - både til de forskellige led i Trosbekendelsen - og til, at barnet vil døbes på denne tro.

I Kirkebogen vil den anden så stå som fadder.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen