DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Ny dåbsattest når man bor i England

Min søn, der er 39 og bor i London, kan ikke finde sin dåbsattest. Kan jeg hjælpe ham her i Danmark ved at fremskaffe en dåbsattest?

Karen Margrethe Thomsen

Kære Karen Margrethe,
Undskyld sent svar - men det er skam vældig nemt for dig at hjælpe din søn med ny attest.
Nemmest vil det være, at du henvender dig på det nærmeste kirkekontor ved din bopæl, forklarer dem situationen og har din søns navn og CPRnr parat.
Derefter vil kirkekontoret sørge for det, vi kalder en verificering, og herefter kan de udprinte en attest, også en attest legaliseret på engelsk, hvilket nok vil være rart for din søn, når han bor i England.
Dokumentation for, at du er hans mor, og at han har bedt dig rekvirere attesten, vil man måske spørge efter - så skulle alt løse sig...
Held og lykke og Guds velsignelse,
Signe Voldby,
netpræst