DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

rettelse af navn i dåbs attes?

Hej
I vores familie blev der skrevet forkert i vores mellem navn så det blev med enkelt v i stedet for det oprindelige w. Nu vil jeg så høre hvordan vi kan få det rettet?

susanne

Hej Susanne
Der er blevet svaret på et spørgsmål der ligner dit for kort tid siden.

Jeg giver dig lige et udpluk af svaret.

Du skal gå ind på nettet under personregistrering.dk og finde navneændrings-ansøgnings-blanketterne!! Print ud og udfyld, vedlæg nuværende dåbsattest samt udprint af kirkebogen af din fars forældres stavemåde, vedlæg ligeledes en kvittering fra posthuset på indbetalte 430 kr, som (desværre!) er prisen for at kaste sig ud i navneændring - og selv om det \"bare\" er en stavemåde, figurerer det i systemet som en navneændring. Disse papirer skal afleveres til kordegne/kirkekontoret i dit sogn, for det er dem, der skal behandle sagen...

Du kan læse hele svaret her:

med venlig hilsen
Alex Wallin