DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

dåb

Hej,
Min dejlige datter skal snart døbes, hvilket vi glæder os meget til, dog er der et ret stort problem der overskygger glæden mere og mere.
Min kæreste vil gerne have sin mormor og søster til at være faddere (mormor skal også bære barnet), jeg har 4 søskende, som jeg også inderligt gerne vil have er faddere til mit barn. Men vi har hørt. at der kun må være 5 faddere, så nu står jeg i det frygtelige dilemma, at jeg bliver nød til at vælge en af mine søskende fra, denne handling er næsten ikke til at bære, for de er alle perfekte fadder-kandidater til vores barn.
Derfor ville jeg gerne vide om det er fuldstændig umuligt at få lov til at have 6 faddere til sit barn?
Det ville give så meget ro i mit sind, hvis jeg ikke skulle gå og spekulere på det hele tiden.
På forhånd tak og rigtig god dag.
Mvh
Sandra

Hjerteligt til lykke med Jeres dejlige datter. Skønt.
Også til lykke med, at I snart skal holde dåb.

Jeg er desværre ret sikker på, at der kun er plads til at skrive 5 faddere ind i Kirkebogen.
Men kan I ikke foreslå, at det er din kærestes Mormor, der bærer og svarer for Jeres pige, - og at det så er Jeres søskende, der alle 5 bliver faddere. Jeg må ærligt indrømme, at jeg ikke kan svare på, om din sviger-mormors navn så kan blive skrevet i Kirkebogen. Men hun får ihvertfald den vigtigste funktion ved dåben.

Jeg håber, at en sådan løsning kan give Jer alle fred i sindet.
Fortsat Guds fred og velsignelse over Jer alle!

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen