DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Skoleprojekt om pinsebevægelsen

hej

vi er tre der er i gang med et projekt i skolen om pinsebevægelsen
og vil gerne vide hvordan en hverdag ser ud for en der er medlem af pinsebevægelsen

hilsen de skoleelever fra slagelse

Christoffer

Hej Elever

Netkirken har ingen Pinsekirker repræsenteret.
Derfor vil jeg gerne prøve at besvare spørgsmålet så godt som jeg kan.

Hverdagen ligner for en stor del andres liv. Forskellen kristne og ikke kristne, er bibellæsning og et bønsliv. Det kan måske lyde kedeligt, men det er det ikke.

Måske er der en fællesskabsgruppe i løbet af ugen, som der kan deltages i. Det kunne også være sangkor, lovsangsband, fællesspisning mv.
Nogle pinsekirker har spejdere, rulleskøjtebaner, skateboard, fodbold, ungdomsgrupper, listen er meget længere.

Søndag formiddag er det kirketid. Efter Gudstjenesten er det almindeligt at få kirkekaffe, andre har valgt at starte med kaffe og morgenbrød for derefter at have Gudstjeneste. Nogle steder er der aftenmøder.

Alle kirker bygger på troen på Jesus Kristus og opmuntre til et personligt trosliv samt til fællesskab.

Prøv at ret henvendelse til en pinsekirke i nærhedenaf jer, eller for den sags skyld en frikirke. Der er nemlig ikke så stor forskel på de forskellige frikirker.

Hvis i har brug for en dialog, og uddybning kan i finde en pinsekirke på følgende webadresse:

Held og lykke med jeres opgave

Alex Wallin

Alex Wallin