DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

dåbsattest

Da jeg har en søn som bor i tyskland og ikke har sin dåbsattest da han skal giftes dernede skal bruge denne og en bekræftelse på tysk at han ikke er gift, hvad skal jeg gøre

M.V.H SONJA SLENTE PAULSEN..

SONJA SLENTE PAULSEN

Kære Sonja,
Tak for dit spørgsmål - og undskyld det sene svar. Du skal henvende dig til det nærmeste kirkekontor, og du skal have din søns CPRnr parat, og naturligvis legitimation for, at du er hans mor.
Bed dem udprinte en dåbsattest legaliseret på engelsk. Jeg mener også, at du kan bede dem om at udprinte oplysninger fra kirkebogen, legaliseret på engelsk, hvoraf det fremgår, at din søn ikke er gift - og hvis det er ikke er NOK for myndighederne i Tyskland at modtage attesterne på engelsk - selv om jeg umiddelbart kunne forestille mig, at det var OK - så bliver du nødt til at sende attesterne til Udenrigsministeriet til oversættelse.
Det er naturligvis lidt mere omstændeligt, men kirkekontoret vil sikkert være meget hjælpsomme over for dig. Muligvis vil de også tilbyde at sende attesterne til en tysk kirke eller ambassade i nærheden af din søns bopæl, hvor han kan afhente dem mod legitimation.
Håber det hele lykkes,
venlig hilsen