DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

dåbs attest

Hej

Min søster i USA har brug for en ny dåbs attest, for at hun kan få udbetalt sin amerikanske pension i usa.
Jeg tror ikke hun har noget dansk cpr nr. da det er mange år siden hun rejste til usa - nu er spørgsmålet hvordan skaffer jeg hende en dåbsattest

mvh

Lars

Hej Lars,
Hvis du har hendes dåbsattest - eller hvis hun lige faxer den til dig, så kan du henvende dig til det kirkekontor, hvor hun er "fødselsregistreret" eller dér, hvor hun er døbt. Disse kirker (eller måske er det den samme) vil have oplysninger om din søster ud fra hendes navn og andre data - og så kan de lave en attest.
Enten kan de sende attesten til den nærmeste kirke i USA, hvor din søster kan hente den med legitimation eller din søster kan evt. fremsende en underskrevet tilladelse til, at du som hendes bror rekvirerer attesten og sender den til hende.
Venlig hilsen,
Signe, præst