DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

gud far

Hej jeg er har et spørgsmål angåne om min kærestes lille bror kan være gudfar til vores barn eller det skal være en kvinde????
Hilsen Heidi

Heidi

Kære Heidi,
Tak for dit søde spørgsmål - og med det samme kan jeg sige, at betegnelsen "gudfar" eller "gudmor" er betegnelsen for den, der bærer et barn til dåben. Er det en mand, ja så bliver han gudfar, og er det en kvinde, ja så bliver det en gudmor.
Det samme gælder fadderne.
Dog er der det krav til en fadder eller en gudfar/gudmor, at de skal være døbt med en kristen dåb og over konfirmationsalderen.
Jeg håber, I får en dejlig og velsignet dåbsfest, når den tid kommer, ikke mindst i kirken.
Guds fred,
Signe Voldby, netpræst