DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Vdr. Gudforældre

Jeg er en 24 årige pige der netop er hjemvendt fra USA. Min datter er saa dobbelt statsborger. Min far som bor her i Danmark er ikke danskstatsborger ønsker at være gudforældre til min lille pige. Kan han det selvom han ikke er dansker og mit barn ikke er født her:

Angela

Kære Angela,
Til lykke med din lille datter, der skal døbes - jeg håber også¨, I bliver glade for at bo i Danmark.
Hvad angår dåben, da er der ingen landegrænser - kun er der det krav til en fadder, at de skal være over konfirmationsalderen og døbt med en kristen dåb, så de er en del af Guds rige på jorden. I den danske folkekirke regner vi både katolsk dåb og frikirkedåb for kristne dåb - bare man er døbt til tro på Jesus. I virkeligheden er det jo netop den store opgave for faddderne, at de kan være med til at bede for det lille dåbsbarn og i dets opvækst pege på kirkens Herre Jesus...
God og velsignet dåbsfest,
Signe Voldby, præst