DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

Ny fødsels- dåbsattest ??

Hej og på forhånd tak.

Jeg er lidt forvirret om hvor jeg går hen for at få en ny dåbsattest, da den originale er bort kommet.

Jer er ikke medlem af folkekirken.
Jer er døbt katolsk, men konfirmeret i folkekirken

Så hvor går man hen ??

Lars Luciano Arler

Hej Lars,
Jeg har to muligheder til dig. Den ene er at henvende dig i den katolske kirke, hvor du er døbt, da de selvfølgelig har dig stående i deres kirkebog!
Den anden er, at i følge reglene medfører det at blive konfirmeret i den danske folkekirke (hvis man er døbt i en anden kristen kirke, som fx. den katolske), at man faktisk ved konfirmationen skifter medlemskab. Dog er det nok ikke alle kirkekontorer, der følger den prtaksis, men hvis det er sket i dit tilfælde, da skal du have lavet en attest fra Folkekirken - og det kan du få gjort på det nærmeste kirkekontor!
Så - du skal lige finde ud - fx. på et kirkekontor ved et opslag på dit CPRnr, hvordan din kirkelige status er lige nu!!
Med disse mange ord som forklaring vil jeg dog sige, at selve sagen - nemlig at udskrive en ny attest til dig, er en meget enkel og hurtig sag!!
Så... held og lykke med det!
Peace of Gud...
Signe, præst