DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

Register over faddere

Findes der et register hvor man kan se hvem der var gudmor/faddere ved et barns dåb i nyere tid?

Kære spørger.
Ja. Det bliver skrevet ind i kirkebogen, hvem der er gudmor/faddere. Tidligere med håndskrift - og i de sidste år elektronisk. Oplysningerne kan fås på Kirkekontoret ved den kirke, dåben fandt sted i.
Det er dog ikke alle, der kan få det oplyst. Jeg mener, at man skal være forældre, for at kunne få det oplyst. Hvis det drejer sig om dig selv, - hvem du har som faddere, - så vil du også kunne få det oplyst, hvis du er over 18. Ellers mener jeg, at du skal have dine forældre til at hjælpe dig.

Ivan L. Jakobsen

Ivan L. Jakobsen