DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

mistet dåbsattest og pas - hvad gør man?

Hej, jeg har været klodset nok til at miste mit pas for nogle dage siden. Jeg har tjekket op på det og jeg kan sagtens få lavet et nyt, men det kræver en dåbsattest. Så er det så sådan at jeg også mangler min dåbsattest. Så vidt jeg har forstået kræver det legitimation for at få udleveret en ny dåbsattest. Men kan man kan få en ny dåbsattest udleveret uden et pas? det eneste legitimation jeg har er mit sygesikring.

på forhånd tak for svaret!

johanna kristensen

Hej Johanna,
Hurtigt svar: Ja, du kan godt få en ny dåbsattest uden pas! CPRnr, som der netop står på dit sygesikringskort, er fint! Henvend dig blot i den kirke, der er allernærmest din bopæl, de vil hurtigt kunne udprinte en ny attest. det eneste, der kan forsinke det en dag, er det, vi kalder verificering, men det kan nu også hurtigt ordnes. Så... bare ring til nærmeste kirkekontor!!
Venligst,
Signe Voldby, præst