DAGENS ORD: ”Og ikke alene det; vi er også stolte af vore trængsler, fordi vi ved, at trængslen skaber udholdenhed,” Romerne 5:3

[ Forrige ] [ Til prædikensamlingen ] [ Næste ]

Claus Aagaard

Netpræst

Claus Aagaard, Er ikke længere aktiv
Græsted Frikirke

Mail: graested-frikirke@netkirken.dk

 

Det er smart!

1 okt. 2004

Er du en af dem der vil svare ja, hvis nogen spurgte om du tror på Jesus?
Tror du på hans åndelige love og på at der er noget der hedder Guds rige?

“I må ikke være bekymrede for jeres liv…” Mattæus Evangeliet 6:25

Jesus taler i ovennævnte vers, om en åndelig lov, - lad vær at bekymre dig, men tro på Gud! Hvad mon kommer ud af den lov? Jo der kommer Guds rige til at bredde sig og vise sig i aktion. Det rige som bedst beskrives med ordet overflod.

Ofte holder vi Guds rige udenfor, og venter ikke på at det skal vise sine kunstner, fordi det er svært at vente med en uløst ting; man kunne gøre noget ved, ihvertfald bekymre og planlægge sig træt.

Er vi smarte, så prøver vi denne åndelige lov af og indstiller vores utidige mangfoldige bekymringer og retter i stedet vores forventning ind efter Gud og hvad Han vil gøre. For han har lovet at ville tage sig af alle der sætter deres lid til ham.

Mange ved at Kristendommens kerne er at transformerer mennesker til at komme til at ligne Jesus. Netop den viden, tricker os til at begynde at pynte på os selv, og gøre os Kristenlignende!
Men sagen er jo den at det er Gud der ønsker at transformere os, og det er ved og gennem Helligåndens arbejde inde i os.
Så vil vi være smarte så følger vi en anden åndelig lov, som vi finder i 2. Peters brev 1:9 hvor der står at alt som vi har brug for til at vokse og ændres, får vi gennem én ting, nemlig at betragte Jesus Kristus.

Sagt med andre ord, så ændres og vokser vi indtil det billede Gud har tænkt med os, gennem at vi beskæftiger vi os med Jesus.
At vi beder til ham, tænker på hans undervisning, tilbeder og ære ham og gennem at vi samtaler om hans karakter og undere. Det er en åndelig lov, som vil være rigtig smart at bruge noget mere.

Gud gør jo ikke noget halt, han vil at tingene skal være det de har navn af at være. Så i stedet for at prøve at leve som en kristen, skulle du og jeg måske bruge mere tid på blot at tænke på hvor fantastisk Jesus er, - og så se hvordan der inde fra det inderste i os, begynder at ske ændringer.
En opfordring fra mig skulle være; Vær Smart - Lad Guds rige vise hvad det duer til.

Kærlig hilsen
Claus



Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra den autoriserede oversættelse af 1992.

Kontakt webmaster
Made by gartneriet.dk