DAGENS ORD: ”først og fremmest skal I holde fast ved den indbyrdes kærlighed, for kærlighed skjuler mange synder.” 1. Peter 4:8

[ Forrige ] [ Til prædikensamlingen ] [ Næste ]

John Vang Jørgensen

Netpræst

John Vang Jørgensen, Er ikke længere aktiv

Mail: john@jobib.dk

 

Krigen om virkeligheden - (Matrix og Bibelen !)

16 nov. 2004

Jeg fik en bog for nylig, den er fra 1989 og er skrevet af Francis Frangipane.
Bogen hedder "De tre slagmarker" og er fra forlaget Scandinavia, men som sagt ikke helt ny.
Da jeg kom til kapitel 15 var overskriften på dette kapitel "Krigen om virkeligheden" og jeg må sige at de efterfølgende ord provokerede mig voldsomt.
Forfatteren beskriver mennesket-Gud skabte- som fik magt til at forestille sig, så vel som evnen til at definere og dernæst skabe virkeligheden.
Hvem skal definere virkeligheden, hvad er virkeligheden, hvordan ser livet ud ?

Virkeligheden er ikke kun objektiv,men i allerhøjeste grad subjektiv................
Eskimoen som kører med sin hundeslæde i landet med nordlys og midnatssol, sammenlignet med børsmægleren som er på vej hjem i undergrundsbanen i myldretidens New York.
Og teenagepigen som jager det "perfekte liv" og som ikke kan leve op til det og bukker under.
Hvem skal definere virkeligheden "denne verdens tidsånd" eller bibelen som GUDS ORD ?
Har vi som kirke bare accepteret kristendommen som den er med splittelser, synd og åndelig
magtesløshed ? Jesus taler om noget andet !
I sit manifest i Lukas 4.18 siger han : Herren ånd er over mig fordi han salvede mig at jeg skal gå med glædesbud til fattige.Han sendte mig for at udråbe for fanger,at de skal få frihed og for blinde at de skal få deres syn, for at sætte fortrykte i frihed og udråbe et nådeår for Herren.
Vi oplever i denne tid som ganske alm. kristne i 2004 en virkelighed hvor vi sætter fortrykte i frihed og i Jesu navn befaler dæmoner at forlade mennesker.
Mennesker som er undertrykt følelsesmæssigt, mentalt, seksuelt og ganske særligt okkult
bliver fri, så de kan nyde den frelse, der er vundet til dem og som Mel Gibson viser
os i filmen om de sidste 12 timer af Jesu liv, frelsen blev købt dyrt.

Hvad har det så med "Matrix" at gøre ? Flere år efter at vores drenge havde set Matrix nr.1, 2 og 3. måtte jeg hen og købe en DVD med Matrix nr.1.
Den handler jo også om virkeligheden - måske med en anden indgangsvinkel, men spørgsmålet til hovedpersonen var: "Vil du have en blå pille eller en rød Pille" ?
Hvis du vælger den blå pille vil du glemme alt og livet vil fortsætte som det altid gør
i den illusion ,at dette er virkeligheden.
Men hvis du spiser den røde pille vil jeg garantere dig SANDHEDEN ..................

Bibelen fortæller os :
Hvis du tager imod Jesus vil han føre dig til hele sandheden og sandheden vil frigøre dig ! Derfor kom han, ikke for at dømme verden, men for at frelse den og der står i min bibel ,at den som sønnen (Jesus) får frigjort skal være virkelig fri !
Vil du vide mere om "Åndens Klinik" i forbindelse med vores kirke eller andre klinikker i landet så søg www.aandens-klinik.dk

Gud Velsigne dig !

John V. Jørgensen
Pastor.


Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra den autoriserede oversættelse af 1992.

Kontakt webmaster
Made by gartneriet.dk