DAGENS ORD: ”Jeg giver jer min ånd i jeres indre, så I følger mine love og omhyggeligt holder mine bud.” Ezekiel 36:27

[ Forrige ] [ Til prædikensamlingen ] [ Næste ]

Claus Aagaard

Netpræst

Claus Aagaard, Er ikke længere aktiv
Græsted Frikirke

Mail: graested-frikirke@netkirken.dk

 

Af en Anden Verden

1 maj. 2005

Jesus sagde: ” Du må ikke undre dig over, at jeg sagde til dig: I må fødes på ny. Vinden blæser, hvorhen den vil, og du hører dens susen, men du ved ikke, hvorfra den kommer, og hvor den farer hen; sådan er det med enhver, som er født af Ånden.”

Nikodemus; En dygtig ærlig mand finder en sen aften hen til hvor Jesus bor, fordi han vil vide mere om hvem han er.
De får en god snak. På et tidspunkt siger Jesus til Nikodemus; ”Ingen kan se Guds rige, hvis han ikke bliver født på ny”. Denne sætning er meget spændende. Indtil her i deres samtale har Nikodemus været med, og forstået hvad de snakkede om, men nu forstår han ikke hvad Jesus siger.
Jesus forklarer ham om Ånd og Kød, og derefter slipper Jesus jordforbindelsen i samtalen og siger til Nikodemus; ”..vinden blæser hvorhen den vil…”

Kære Læser, det der måske starter i en interesse for at forstå mere om kristendommen; leder til at vi overgiver vores iver efter at forstå, til fordel for en bøn om at være hos Ham;
Kristendommen er ikke en lære; men et fællesskab med Jesus Kristus og Hans Ånd. Hele bibelen lærer os om en Gud der vil i fællesskab med mennesker, så dybt at din og min Ånd bliver fyldt med Hans Ånd. Det er dybt og fantastisk.

Jeg forstår godt at Nikodemus måtte spørge nogle gange for at fatte dette, for han var jo en lære der skulle fortælle dette videre til andre.

Kristendommen er af en anden verden, og den verden inviteres du og jeg ind i, ikke gennem at vi forstår Religionen, men ved at vi bliver optaget af Jesus, og ønsker at være med Ham. Så bliver det som Jesus siger om dem som er født af Ånden; de er ikke til at få hold på, de lever efter en anden taktstok, de er ”out of this world”.

Den anden Verden kan blive din og min hjemmebane. Hvis du er blevet fascineret af Jesus, så gå tættere på Ham, bed Ham om at fylde dig med Hans Ånd, og du vil med garanti se, at Han skifter din indre taktstok ud, og du vil få lyst at gøre ting, du ikke tænkte over før.
Sådan er det at leve som en kristen; konstant at blive forfrisket med vinde fra en anden Verden.
Jeg håber ovennævnte har skærpet din lyst efter at lære Jesus at kende; - jeg vil meget gerne hjælpe dig yderligere til at forstå hvad Jesus taler om her, - du er velkommen til at sende en mail til mig.

Kærlig hilsen
Claus Aagaard



Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra den autoriserede oversættelse af 1992.

Kontakt webmaster
Made by gartneriet.dk