DAGENS ORD: ”Lad jeres mildhed blive kendt af alle mennesker. Herren er nær.” Filipperne 4:5

[ Forrige ] [ Til prædikensamlingen ] [ Næste ]

Claus Bækgaard

Netpræst

Claus Bækgaard, Præst
Roskilde Baptistkirke

Mail: claus@netkirken.dk

 

Om at samle os skatte i himlen

16 dec. 2015

De farvestålende julekataloger fylder vores postkasser i disse dage. Der er snart ikke den ting, der ikke vil kunne erhverves eller vil kunne ligge under juletræet. Når vi skimmer katalogerne igennem, kan vi nemt komme til at sidde med en underen over, hvordan vi overhovedet har kunnet leve vores liv frem til nu, uden at have netop den eller den gadgets eller den seneste nye model af dette eller hint.

Men som jeg tror vi også alle har oplevet, så har købet af det vi så brændende ønskede os, ikke givet os den langvarige glæde og tilfredshed, som vi måske troede, vil blive os til del, hvis vi ”bare lige fik……”

Ikke at der er noget galt med disse materielle ting eller dét at give hinanden nogle sådanne ting for at glæde hinanden. Men sætter vi vores lid og tro til, at disse ting vil gøre os mere lykkelige og gøre hele livet meget nemmere, vil vi blive skuffet. I Mattæus kapitel 6 vers 20 til 22 siger Jesus:

”Saml jer ikke skatte på jorden, hvor møl og rust fortærer, og hvor tyve bryder ind og stjæler. Men saml jer skatte i himlen, hvor hverken møl eller rust fortærer, og hvor tyve ikke bryder ind og stjæler. For hvor din skat er, dér vil også dit hjerte være.”

Lad os minde hinanden om, at juletiden også er en rigtig god anledning til at samle os skatte i himlen. Mange oplever sig nemlig ensomme i denne tid. Det er koldt og mørkt uden for. Den økonomiske uligevægt i samfundet bliver for alvor udstillet i juleindkøbenes hysteri og julekatalogernes glitrende papir. Lad os derfor være kreative og samle os skatte i himlen.

Må menneskehedens modtagelse af den største gave nogen sinde – evigt liv i tro på Jesus Kristus – blive omsat til en taknemlighed til Gud og til en delen af det, vi hver især har fået betroet, med dem der trænger.

Med ønsket om en glædelig jul samt et godt nytår
Claus Bækgaard




Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra den autoriserede oversættelse af 1992.

Kontakt webmaster
Made by gartneriet.dk