DAGENS ORD: ”Sådan har jeg talt til jer, for at I skal have fred i mig. I verden har I trængsler; men vær frimodige, jeg har overvundet verden.” Johannes 16:33

Elizabeth Knox-Seith

Elizabeth Knox-Seith, Sognepræst i Stege og Nyord

Mail: ELKN@KM.DK

Elizabeth Knox-Seith, oprindeligt uddannet som kultursociolog, har været engageret i den skandinaviske pilgrimsbevægelse i 20 år, først som lægperson og siden som præst. Hun blev ordineret i Viborg Domkirke i marts 2010, knyttet til Viborg Pilgrimscentrum, og har været drivkraft bag udviklingen af Pilgrimshuset i Maribo. Siden 2018 har hun arbejdet som sygehuspræst i Psykiatrien i Slagelse og som sognepræst i Antvorskov kirke. Hun bliver pr. 1. februar 2020 udnævnt som pilgrims- og sognepræst i Nyord og Stege kirker på Møn, tilknyttet Stege-Vordingborg Provsti i Roskilde Stift. Forfatter til bogen "Den bevægelige spiritualitet - pilgrimsvandring som opdagelsesrejse", udkommet på forlaget Eksistensen november 2019.