DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Er et demokrati demokratisk?

16 jul. 2008

Man kan undre sig over politikere.

Den franske politiker Sakorzy mener ikke at det Irske nej kan være rigtig. Efter Sarkozys mening må Irerne gå til stemmeurnerne igen.

De danske politikere er ikke bedre. Vi stemmer gentagne gange om de fire forbehold vi har sagt nej til.
Det er såvidt også i orden hvis vi også kunne stemme om vi burde have flere forbehold, eller som en politiker foreslog: Man kunne stemme om vi fortsat burde være med i EU. Ved at have muligheden for at vælge eller fravælge, ville vi stadigvæk have demokrati.

Sagen om familiesammenføringer fra lande i EU lugter også. Her fortier man den virkelighed som er sikret af netop EU.
Mennesker der ønsker at leve sammen, bliver hindret på grund af en fremmedfjendsk holdning.

Kære politikere, lad nu demokratiet leve og bestemme .. og lad ikke demokratiet halte på grund af af egne eller partipolitiske meninger.

Alex Wallin

Tanker i tiden