DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Tanker om pandemi og kærlighed

2 maj. 2009

Svineinfluenza - Influinza A

Medierne svælger i dette stof for tiden. Vrider det ud af propriationer ved at lave sensations journalistik.

Ja det er kedeligt at en virus muterer. Vi er nok selv skyld i noget af den slags, ved at bruge for mange medikamenter forkert, med følge af resistens og måske også mutationer. Vi glemmer måske, for at få et perspektiv, at omkring 1000 ældre og svagelige dør af influenza herhjemme hvert år.

Det er rigtigt mange, sygdom er noget farligt noget. Det er godt at der forskes og gøres nye opfindelser, så livskvaliteten kan forbedres, sygdomme nedkæmpes, og folkesundheden generelt bliver bedre.

Nogle bukker under fordi livskvaliteten måske ikke er så stor. De giver op fordi at livet mangler indhold og propriationer.

Indhold fordi man mangler et netværk. Ikke har bygget noget netværk op, eller er blevet svigtet af 'sin næste', dig og mig. Mangel på propriationer fordi man måske siger til sig selv, at det kan være lige meget alt sammen.

Lad os være noget for hinanden, hjælpe hinanden med det små og store i hverdagen. Så har vi også noget at stå imod med i svære tider. Det giver indhold og propriation, for det er det der er meningen med livet. At elske og blive elsket. Det gør livet så godt.

Husk på at Gud er kærlighed, uselvisk og opofrende.

Filosofi - eller små tanker i tiden.

Ha' en god dag.
Alex Wallin