DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Sort skærm

2 nov. 2009

I søndags, da vi tænte for "flimmerkassen", var der sort skærm.
Vi havde ellers modtaget digitale signaler, men nu, giiiisp.

Vi modtager TV signal via vores egen antenne. Op til i søndags var der den ene advarsel efter den anden i fjernsynet. Havde jeg ikke hørt efter i timen?

Jeg greb "remote controlleren" eller fjernbetjeningen og bad fjernsynet søge efter kanaler ... Lidt efter poppede den ene op efter den anden. Det viste sig at programmerne blot var blevet flyttet, for at få plads til nye.

Er vi mon sådan som jeg oplevede fjernsynet. Vi får et vink med en vognstang men overhøre det. Vi hører om Gud, men lytter vi egentlig efter? Står kanalen mon rigtigt så vi kan modtage beskeder?

Det første det kræver, er at Fjernsynet eller du og jeg er tændte, før vi kan modtage. Så må vi søge... er der mon noget.... I den søgning lader Gud sig finde.

Der kommer et program ind i ens liv (Jesus kristus), der kan forme og danne os til noget bedre.

Alex Wallin

Tanker i tiden