DAGENS ORD: ”Hesten gøres rede til krigens dag, men sejren er Herrens sag.” Ordsprogene 21:31

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Når alting vakler

26 aug. 2010

Der har været oversvømmelser og regnvejr, herhjemme og i udlandet.
Over syv hundrede hjem har fået vandskader. Vi har været heldige i forhold til udlandet.
Rundt om i verden er folk druknet eller skyllet bort i vand og mudder. Milioner af mennesker er i akut krise. Kina og Pakistan er blandt de hårdest ramte og vores 'sikre' Europa har også været ramt.

Økonomien i verden vakler. Økonomisk set er vi i en ballon som nemt kan revne. Værdier forandres. De værdier som vi troede var sikre, kan vise sig ikke at være det.

Hvad er så trygt og sikkert?

Vi må finde svaret inden i os selv. Når noget vakler må der være noget der er stærkt, noget uforanderligt.

Esajas skrev følgende:

kap 54:

v9 For mig er dette som Noas dage:
Som jeg dengang svor,
at Noas vandflod ikke skulle komme over jorden igen,
sådan sværger jeg nu,
at jeg ikke vil blive vred og true dig.
v10 For bjergene kan rokkes
og højene vakle,
men min troskab mod dig rokkes ikke,
og min fredspagt vakler ikke,
siger Herren, der viser dig barmhjertighed.

Selv om Bjergene kan rokkes .. Når katastroferne indtræffer .. så er der noget der er uforanderligt..

Alex Wallin

Tanker i tiden