DAGENS ORD: ”Han berørte min mund og sagde: »Nu har dette rørt dine læber, din skyld er fjernet, og din synd er sonet.” Esajas 6:7

[ Forrige ] [ Oversigt over Artikler ] [ Næste ]

Da Jesus døde var det for dig og mig.

Det var den frygteligste død man kan tænke sig. Jesus døde for menneskehedens synder.
Han blev forladt af alle både Gud og mennesker. Kristus bar menneskehedens utallige synder.


I Danmark har vi højtider som er bygget på den kristne tro. Det hele peger på Jesus. Lad os ikke miste eller forkaste dette privilegium. Vi har fået en arv fra vore forfædre, som vi kan vælge at bevare eller forkaste. Jesus kommer vi ikke udenom. Alle mennesker, lige meget hvilket land i denne verden det være vil, har syndet og mangler Guds herlighed. D.v.s. mangler Guds frelse. Her er det Jesus kommer ind i billedet. Enhver som tager imod ham bliver et Guds barn.
Gud har gjort det muligt for os at blive frelst fra evig død og fortabelse.
Julen fejres for at minde os om Jesu komme til jorden. Jesu fødsel.
Jesu opgave var ikke først og fremmest at blive født. Hans største opgave var at dø.
Hele Jesu gerning på jorden peger mod hans død.
Jesus blev korsfæstet. Det fortælles os i Bibelen.
Esajas bog kapitel 53 vers 5 siger: Han blev gennemboret for vore synder og lemlæstet for vore overtrædelser. Straffen ramte ham, for at vi kunne få fred.
Fred har den der får sine synder tilgivet. Jesus tog din straf og han giver fred til den der tager imod ham.
Kender du Jesus som din Frelser?
Du forstår ikke livets og dødens hemmelighed, før du tror sandheden om korset.
Det er ikke bjergprædiken eller salme 23, ej heller kærlighedskapitlet eller de ti bud som er det vigtigste i Bibelen eller kristendommen. Det centrale er budskabet om korset.

Jesus døde for dig for at frelse dig.
Jesu død betyder evigt liv for dig.
Du må tage den vigtigste beslutning i dit liv, hvis du ikke allerede har gjort det. Det er ikke sikkert at du i første omgang bliver populær i din omgangskreds; men det er vigtigt uanset hvad andre siger, at træffe de rigtige valg i livet.
Tag imod det offer som Jesus har gjort for dig. Bed ham om at komme ind i dit hjerte. Bed ham om at tilgive dig alle dine synder.
Du kan gøre det at du åbner dit hjerte for Jesus. Bekend ham med munden, tro med hjertet, så skal du blive frelst.

Oskar Grove


Bibelske citater er gengivet med tilladelse fra Det Danske Bibelselskab fra den autoriserede oversættelse af 1992.

Kontakt webmaster
Made by gartneriet.dk