DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Mærkelig tid vi lever i

13 nov. 2010

Efter nyhederne i går aftes, følte jeg en tristhed over den måde vi behandler fremmede samt hinanden på.
Det jeg blandt andet tænker på, er et lovforslag til stramning af familiesammenføring.

Jeg kan forstå kravet om at lærer dansk skal være til stede. Man kan derimod ikke forlange at en udlænding kan håndtere sproget, eller den danske kultur, fra starten de kommer til Danmark.

Nu kommer dansen om A og B holdet.
Personen skal være veluddannet.
Man skal dokumentere at være i besidelse af 100.000 kroner. Der er noget matador, en tysker og en grissehandler over dette her.

Hvorfor kan vi ikke få frihed. Personlig frihed til at vælge hvordan vores liv skal være.

Vi er snart pakket ind i love, der bestemmer eller umuliggør et frit initeritiv. Det gælder næringsdrivende. De skal være eksperter- eller have råd til at ansætte eksperter, for at kunne begå sig i vores lovjungle. Kravet til unge er at de skal være veluddannede.

Hjælp ... Hvad hvis man ikke kan leve op til alle de krav og falder igennem?

13.11.2010

Alex Wallin