DAGENS ORD: ”Men Talsmanden, Helligånden, som Faderen vil sende i mit navn, han skal lære jer alt og minde jer om alt, hvad jeg har sagt til jer.” Johannes 14:26

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Vold og ukvemsord

19 jun. 2014

Volden stiger og det gør brugen af ukvemsord også.
Meget tyder på at det er i opdragelsen af børnene det halter. Forældrene giver ikke børnene nogle grænser - eller måske alt for for få grænser. På den måde er det børnene selv der definere hvad der er tilladeligt.

Når det er børnene der styre de voksne og de voksne ikke giver noget modspil, så må det ende forkert.

I dag kan man læse i flere medier,at politiet ikke tør gribe ind, at flere bydele bliver styret af utilpassede unge.

At et par piger fra "curling generationen" råbte og chikanerede en hjemløs. Heldigvis var der en der havde mod til at gribe ind.

At en ung mand blev spyttet i nakken i en bus. Da han spurgte hvorfor, endte det med at han blev slået og sparket.

Selv blandt ældre er egoet dominerende. Har vi glemt at et samfund kun kan bestå, hvis vi holder sammen, acceptere hinanden og støtter hinanden. At være overbærende. At vi er en del af en helhed.

Elsk din næste som dig selv, er det andet bud. Et bud der holder et samfund på plads. Er med til at give mening og håb og glæde.

Alex Wallin

Tanker i tiden