DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

FOMO

7 nov. 2014

FOMO. Igen et nyt ord til junglen af forkortelser.
FOMO betyder: Fear Of Missing Out, eller lidt fordansket: Frygten for at misse noget.

Vores telefon skal helst være tændt hele tiden. Det kunne jo være at nogle ville ringe, eller sende en SMS som betyder: Short Message Service. (kort meddelelses service.) Igen en af de forkortelser der knytter sig til kommunikation.

De nye telefoner kan såmænd også gå på internettet. Så skal vi lige se om der er kommet MAIL, eller gå på Facebook. For det kan jo være, at der er en eller anden sjæl, der har hængt et billede op af en lille hund. Det kan også godt være en videostump, som lige skal 'Likes' eller syntes om. En af de store 'Like' slugere er: Middagbordet. Der er åbenbart ikke ret meget, der er mere interessant, end hvad vi putter i munden. Det helt hotte er, når der følger et billede med.

Jo, det skulle måske være en SELFIE.... Smil du er på.

Vi skal være opdateret konstant døgnet rundt. Vi har dermed selv gjort vores stressede hverdag lidt mere stresset.
Har vi glemt, at vi godt kan slukke for datastrømmen og lade vores hjerner og sind få en tiltrængt pause. Det siges, at det skulle være sundt. Men, man skal selvfølgelig passe på, ikke at blive for sund.

Så er det her at der skal en SMILEY på .. den skrives :) eller sådan :-) Så er folk ikke i tvivl, hvilket humør man er i.
Af og til kan man godt blive lidt rund på gulvet af alle de forkortelser. Det hele startede med PC (Personal Computer) med et DOS operativsystem (Disk Operativ System) ....

Jeg har det på fornemmelsen at jeg skal slutte her.. ellers BOOTER min hjerne. (Støvle)
Jeg har fået nok FOMO for i dag.

Pas på jer selv derude på nettet.

Alex Wallin
7/11. 2014