DAGENS ORD: ”Næste dag så han Jesus komme hen imod sig og sagde: »Se, dér er Guds lam, som bærer verdens synd.” Johannes 1:29

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Fyordet

26 jun. 2016

Fyordet som ingen måtte sige var Brexit. EU's politikere syntes ikke at det var passende, men ordet bed sig fast i folkemunde. Flertallet har talt og England er atter herre i eget hus, uden at skulle betale til en dybt tåbelig forordning, med at flytte administrationen rundt mellem to byer. Netop det er måske et godt billede på det EU som vi kender i dag, der driver et meget dyrt embedsværk.

Jeg kan godt forstå de pro EU, som trækker i snorene, for at få journalisterne til at belyse deres indfaldsvinkel og prøver at gøre skeptikerne nervøse. For dem gælder det at vi skal holde fast.
Prøv at læg mærke til skræmmekampagnen: Alting bliver dyrere. Vi kan ikke sælge vores varer. Arbejdsløsheden bliver større.

Børsen skriver:

Sushi-direktør efter brexit:

Selskabet har kraftigt mistet værdi.

Jeg tror stadig at englænderne køber vores grise og mon ikke vi stadig køber engelske varer. Jeg, og andre er sikkert ligeglade, om varen er produceret inden eller uden for EU.

Børsen skriver:
Danmarks udgifter til EU eksploderer.

Danmarks bidrag til EU er på blot fire år vokset med 21 procent. Stigningen på mere end 3,5 milliarder kroner kommer samtidig med, at EU kræver, at Danmark strammer op på sine finanser.

BT skriver:
Danskere betaler EUs dyreste kontingent pr. indbygger.

Det koster os alle spidsen af en jetjager at holde EU flydende. Skibet er gammelt, gennemhullet og er aldrig tænkt som det, det er blevet til. EU minder mig om Tolkiens fortælling om den onde troldmand Sauron, der omfordelte goderne i hobitternes land Herredet med det resultat, at der var mangel på næsten alt. Ved omfordelingen havde troldmanden sørget for sig selv og sine kumpaner.

Er jeg politisk. Måske? Jeg prøver bare, efter min mening, at fortælle at EU er med til at gøre os fattige, for vi betaler langt mere til EU end vi får tilbage og vi har mistet megen selvbestemmelse.

Alex Wallin

Tanker i tiden