DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

[ Forrige ] [ Til oversigten ] [ Næste ]

Helmi Lundin de Castro

2014 jul 1

Kære ven!

Hejsa. Jeg hedder Helmi. Mit efternavn er Lundin de Castro.
Jeg er født i Danmark, men har arbejdet de sidste 30 år i Peru. Mit velklingrende efternavn skyldes, at jeg er gift med Felipe, som er peruaner! Mit hjerte er rødt og hvidt! Som Danmarks og Perus flag, som Jesu blod og renheden i ham!
Mange gange bruger vi Guds navn på en forkert måde, men jeg har ikke problemer med at sige, at Gud kaldte mig til Peru. Jeg spurgte mig selv, hvad jeg kunne gøre for peruanerne, og jeg fik det svar, at jeg kan elske, og det kan vi jo, hvis vi virkelig har forstået, hvem Jesus er, og hvad han har gjort for os!

I disse år har jeg set, hvad et kærligt knus, et venligt ord, en deltagende handling, kan gøre i et menneske! Dette er evangeliet, som giver ordene vægt! Man kan gøre gode gerninger, der giver modtageren en dyb fornemmelse af Guds kærlighed...!

Når vi gør det, som Gud ønsker for vores liv, så er vi ikke lovet, at alt bliver rosenrødt, men... At vi har tilfredsstillelsen i at vandre i det, som Gud lægger til rette. Jeg tror, at det er muligt i livet at opnå at leve i Guds vilje fra 0 til 100 procent. Så ligger vi fleste nok et sted i mellem de to cifre...! Og dog...! At elske Gud, det er den største opfyldelse af Guds plan med vore liv! Men det må alligevel fører til tydelige tegn i vore liv.

Har jeg så spildt 30 år i Peru?! Absolut ikke! Jeg har kæmpet, og jeg kæmper! Indtil sejren er vundet, indtil tiden er slut! På 30 år vindes noget meget underfuldt: Erfaring, Tillid! Der er mennesker, som først kommer til Jesus efter mange års venskab, og det oplever vi, og det er fantastisk! Tænk, hvis jeg var smuttet inden!

I Peru arbejder vi med pastor familier fra alle kirkesamfund. Hvis vi kan give dem inspiration og hjælp, så kan de give det videre til de mange mennesker, som de har noget at gøre med.. Nogle gange er pastoren med familie i menigheden de mest ensomme og behøvende. At holde lederne oppe er at holde menigheden oppe!

Vi arbejder med børn, unge, kvinder, mænd, par og alt andet, som der lægger sig til rette! Vi rådgiver og hjælper byens spidser. Vi har en lille menighed og prøver at gå ind i alle de behov, som præsenterer sig på vor vej.

Vi er taknemmelige for al støtte og forbøn. I Guds rige er der intet, som er et en mands rail. Det er legemet, som består af mange lemmer, som kan virke og gøre. Hvad jeg er lykkedes i, det som har vokset og spiret, det blev født i mange menneskers trofaste forbøn og støtte.

Du er velkommen til at se vores web-side: kml-peru.dk

Helmi