DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

[ Forrige ] [ Til oversigten ] [ Næste ]

Vlado Lentz

2016 feb 1

Vlado Lentz

Handling er mere værd end ord!

Netkirken har besøg af Vlado Lentz fra Politijagten på Kanal 5.
Han har kørt over en halv million kilometer på motorcykel og patruljeret over 20 år på de danske landeveje. Når han standser en bilist for at udskrive en bøde eller påtale en forseelse, bliver tit tiltalt med et 'davs Vlado'.
Han har været i USA, hvor han har besøgt politidistriktet i Philadelphia og Utah og været med på deres patruljer.
Vlado er ikke noget dansk navn. Hvilket land kommer du fra og hvornår kom du hertil?

Jeg er født i Kroatien (den gang det var en del af Jugoslavien). Jeg kom til Danmark i 1969 og var 9 år.

Hvordan blev du en kristen?

Det har jeg nok altid været, men har først fået et personligt forhold til Gud da jeg kom til Impact Church for 5 år siden. Jeg følte at jeg var kommet hjem og efter flere åndelige oplevelser er Jesus blevet levende og personlig for mig og ikke bare en person i Biblen. Han er kærlighed i sin reneste form, Han tog min synd på sine skulder, Han tog min retfærdige straf på sig og Han gav sit liv for mig, selv om jeg ikke fortjente det og ikke nok med det Han gav mig evigt liv sammen med Ham.

Vlado sammen med Bruno Knutsen fra Impact Church i Roskilde

Hvad betyder det for dig at være en kristen i familielivet?

At vi forsøger at leve vores liv med Gud som det centrale midtpunkt i vores familie og at Gud er med i alt hvad vi foretager os.

Hvad betyder det for dig at være en kristen i forhold til dit arbejde som betjent?

At være kristen er ikke kun søndag formiddag i kirken, Gud skal være med i alt hvad jeg laver også når jeg er på arbejde. Jeg går ikke rundt og prædiker for mine kollegaer, men mine handlinger skal vise, at Jesus er mit liv - handlinger er mere værd end ord!

Du har været med i Politijagten på kanal 5. Har det, at være blevet et kendt ansigt fra TV, ændret noget for dig og din familie?

Jeg kan ikke være så privat som jeg kunne før og jeg er bevidst om at uanset om jeg er på arbejde eller har fri så bliver der lagt mærke til, hvad jeg foretager mig.

Min familie kan godt være træt af det nogle gange, men for det meste får jeg meget positive tilkendegivelser.

Læs mere her:

udfordringen.dk