DAGENS ORD: ”For Gud gør ikke forskel på nogen.” Romerne 2:11

Børn i Pakistan

2017 jun 1

40 glade skolebørn.

Gaver der når frem og som bringer glæde og fremtid

For ca. 1 ½ år siden hørte jeg først gang om Azhar, hans familie og de 40 forældreløse børn i Pakistan. Min søn havde fået forbindelse med Azhar via en kristen side på Facebook.

Azhar er 38 år, han er gift og bor i Punjab i Pakistan. I dette område er der mange små fattige landsbyer, hvor de fleste indbyggere er kristne. Azhars far er Pastor i en lille landsbykirke.

For 4-5 år siden blev 5 søskende fra en nærliggende landsby forældreløse De flyttede ind hos Azhar og side har mange flere fulgt trop. Hos Azhars familie bor nu 40 skønne børn i alderen 6-17 år. De bor under primitive forhold, men får kærlighed og omsorg.

Jeg begyndt sammen med min søn Simon at sende penge til børnene, som de brugte til mad og nyt tøj.

Jeg fik kontakt og kommunikerer med Azhar på Messenger med automatisk oversættelse. Det virker rigtigt fint.

Da jeg lærte børnene at kende gik de ikke i skole. Skole i Pakistan er gratis men børnene skal have skoletøj, skolesko, bøger og skoleting. Der er desuden langt til skole og det er eget ansvar at komme til og fra skolen.

Via en støttegruppe på Facebook (Støttegruppe Til 40 forældreløse børn i Pakistan), hvor 8-10 er aktive givere, er det lykkes at få alle børn i skole. Vi har desuden støttet dem med en bus.

For nogle måneder var det ekstremt koldt i Pakistan og det lykkes også at samle penge ind til varme tæpper, til dem der manglede.

Børnene er netop afsluttet 1. Skoleår og 8 af børnene fik præmie for deres indsats. 30 gik videre, mens 2 desværre ikke bestod. De to skal op til prøve igen for at få lov til mere skolegang.

Lige nu mangler børnene nye bøger, hæfter og ting til det nye skoleår.

De har også behov for nye madrasser, da de sover på gulvet i de spartanske rum i huset de bor i.

Jeg har oprettet en konto og penge kan også gives via MobilePay. Hver måned sendes de indkomne midler direkte til Azhar og børnene. De kan hæve dem samme dag og de sender altid tak og billeder, så vi kan se, hvad de bruger pengene til.

Hvis du vil være med til at støtter er det muligt på konto i Arbejdernes Landsbank: 53650337193 reg:5365 kontonr:0000337193 eller på MobilePay: 41144142 skriv Pakistan

Med Venlig Hilsen

Byrådsmedlem for Halsnæs