DAGENS ORD: ”Derfor vil jeg gøre jer bekendt med, at ingen, som taler ved Guds ånd, kan sige: Forbandet er Jesus! og ingen kan sige: Jesus er Herre! undtagen ved Helligånden.” 1 Korinter 12:3

[ Forrige ] [ Til prædikensamlingen ] [ Næste ]

Alex Wallin

Netpræst

Alex Wallin, Redaktør og webmaster

Mail: webmaster@netkirken.dk

Visne blomster

1 maj. 2007

Jeg kom ud en morgen i haven og opdagede at næsten alle påskeliljerne var visne.

Jeg følte mig helt trist til mode. De var så flotte og der var så mange. Nu var næsten alle visne og slatne. De havde lyst op i haven .. Andre blomster er klar til at tage over. Tulipanerne kommer med deres farvepragt i røde og gule farver. Blåpuderne, kejserkroner og alle de andre flotte blomster.

Nu skal toppen snart skæres af påskeliljerne og så er de helt væk. Men nede i jorden ligger løgene. Inden i løgene er opstandelseskraften, så selv om påskeliljerne dør og visner bort, kommer de frem igen til næste forår, hvor vi igen kan glæde os over deres farver og skønhed.

Vi er jo som påskeliljerne forgængelige. Vores liv skal også slutte en dag og hvad sker der så?
Visner vi bare væk, kommer i jorden og så er det bare slut? Svaret er, at det er vores valg.

Hvis vi tror på Jesus Kristus, som Guds søn. Tror at han har båret verdens synder på korset, og dermed også mine synder eller fejltrin, så har vi ved troen også modtaget opstandelseskraften.
Det betyder at når vi dør, så skal vi genopstå til et evigt liv.

Naturen er Guds skaberværk. I naturen har Gud lagt sit billede og naturen er med til at fortælle at der er håb. Vores håb startede med at et barn blev født, at en mand blev korsfæstet i vort sted. For at vi skulle leve.
”Thi således elskede Gud verden, at han gav sin søn den enbårne, for at enhver som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv.” Johannes 3:16