DAGENS ORD: ”Men Åndens frugt er kærlighed, glæde, fred, tålmodighed, venlighed, godhed, trofasthed, v23 mildhed og selvbeherskelse. Alt dette er loven ikke imod!” Galaterne 5:22

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Terror i København

15 feb. 2015

På Østerbro kl. 15.33
Skud ved Krudttønden.
Tre betjente blev såret af en ukendt gerningsmand og Finn Nørgaard blev dræbt.

Indre by kl. 0.43
To betjente bliver såret uden for synagogen i Krystalgade.
Dan Uzan blev dræbt. Han var jøde og sikkerhedsmand ved synagogen.

Kærlige tanker til jer der har mistet en mand, søn, ven eller far.

Nørrebro kl. 4.50
Den formodet gerningsmand vender tilbage til sin lejlighed, hvor politiet ventede.
Politiets aktionsstyrke råber ham an. Han skyder flere gange mod politiet, der derefter skyder den formodede gerningsmand.

Det er forfærdeligt at terroren er kommet til Danmark. En stor tak til politiet, for deres opofrelse for at skabe trykke rammer for os i Danmark. Tak for jeres indsats.

Disse terror angreb blev foretaget af et forkvaklet individ. Et individ, fordi det menneskelige var frataget ham. Hjernevask og eller propaganda har ødelagt ham og dermed været skyld i, at to medmennesker måtte lade livet.

Charles Hedbos redaktør skrev: I nat er vi alle danskere. Tak for den opbakning.

Jeg talte med en mand på en restaurant. Han sagde følgende "Vi burde forbyde ytringsfriheden, når gale personer slår andre ihjel." Har han ret?

Burde vi ikke respektere andres opfattelser af rigtigt og forkert. Når religiøse muslimer ikke bryder sig om at man håner deres Muhammed. Kunne man så ikke respektere dette, og lade være med at lave karikaturer? Eller skal vi med en 'hvis person og død og ...' bare træde på deres opfattelse? Er det frihed? Og på hvis betingelser?

Burde vi ikke respektere hinanden, også når vi ikke formår at forstå hinanden. Eller bedre endnu elske. Vi skal ikke sløjfe eller knægte ytringsfriheden. Det vil bombe os flere hundrede år tilbage. Men vi bør tænke os om.

Fri os fra den Islamiske militante radikalisering samt militante radikale i alle afskygninger.

Lige meget om du er troende eller ikke troende, så husk, at dette land er bygget på respekt og næstekærlighed.

Alex Wallin

Tanker i tiden