DAGENS ORD: ”For alt, hvad der er født af Gud, overvinder verden; og den sejr, som har overvundet verden, er vor tro. v5 Og hvem andre kan overvinde verden end den, som tror, at Jesus er Guds søn?” 1 Johannes 5:4

[ Forrige ] [ Tidligere artikler ] [ Næste ]

Fælleskirkelig Bedeuge

4 jan. 2021

Fælleskirkelig Bedeuge

10. – 17. januar, 2021

I begyndelsen af det nye år samles kristne over hele verden til bøn i en fælleskirkelig bedeuge, der er arrangeret af Evangelisk Alliance.

Men på grund af Covid19 krisen må Bedeugen afvikles på en anden måde – nemlig

Sammen om at bede, - dog hver for sig!
Da det på grund af Covid19 ikke er muligt at samles fysisk, opfordres alle til at være med i bøn hjemme fra. For eksempel fra 19.30 – 20.00.
Inspiration og bedeemner kan findes på www.netkirken.dk
samt www.evangeliskalliance.dk.

Temaet for Bedeugen 2021 er ”Bibelbrug”.
Mange synes at Bibelen er en mærkelig bog og svær at forstå. Men hvordan kan vi lære at forstå Bibelen? De, der skrev Bibelen, fik hjælp fra Gud gennem Guds Ånd, Helligånden. Hvis vi skal forstå Bibelen, må vi også have Guds hjælp gennem Helligånden. Derfor må vi bede Gud om at hjælpe os, når vi læser i Bibelen.

Det vil Den Fælleskirkelige Bedeuge 2021 hjælpe os med.
Gennem tekster og bønner må vi opdage endnu mere af, hvad Gud ønsker at give os gennem Bibelen. I Bibelen mindes vi om, at vi på grund af Jesu lidelse, død og opstandelse er velkomne hos Gud. Også med vore bønner. Både sammen og hver for sig. Og det gælder, uanset om der er Covid19 eller ej.

Alle er velkomne til at bede med.

Du kan finde dagens tekst og bønner i kalenderen. (nederst på Netkirkens forside.)

Alex Wallin

Tanker i tiden